25 أبريل، 2021

فريد نيوز

صحيفة إخبارية إلكترونية شاملة ومتنوعة تمد القارئ العربى بالجديد فى العديد من المجالات المختلفة

ترامب يندد بوحشية كوريا الشمالية بعد وفاة طالب أميركي

Otto Frederick Warmbier, a University of Virginia student who has been detained in North Korea since early January, attends a new conference in Pyongyang, North Korea, in this photo released by Kyodo February 29, 2016. Warmbier was detained for trying to steal a propaganda slogan from his Pyongyang hotel and has confessed to "severe crimes" against the state, the North's official media said on Monday. Warmbier, 21, was detained before boarding his flight to China over an unspecified incident at his hotel, his tour agency told Reuters in January. Mandatory credit REUTERS/Kyodo ATTENTION EDITORS - FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. IT IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS. MANDATORY CREDIT. JAPAN OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN JAPAN.

ندد الرئيس الأميركي دونالد ترامب الاثنين بنظام بيونغ يانغ “الوحشي” إثر وفاة طالب أميركي أعيد إلى بلاده في حالة غيبويبة بعد اعتقاله لأكثر من عام في كوريا الشمالية.

وقال ترامب “هذا نظام وحشي”، وذلك بعيد إعلان أسرة اوتو وارمبييه أن ابنها البالغ من العمر 22 عاما توفي الاثنين بعد أقل من أسبوع على عودته إلى الولايات المتحدة في 13 يونيو في حالة غيبوبة بسبب إصابته بتلف دماغي.

وقالت أسرة الطالب في بيان إن “واجبنا المحزن يفرض علينا أن نعلن لكم أن ابننا أوتو وارمبييه أنهى رحلته على الأرض. اوتو توفي اليوم محاطا بأسرته التي أحبها” في سينسيناتي (أوهايو، شمال).

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

*

حقوق النشر محفوظة لموقع فريدنيوز | Newsphere by AF themes.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
0

Your Cart